Endelig fått bilen tilbake!

I dag starter jeg dagen min med å gå på jobb. Da jeg var på jobb kom meldingen jeg og Jamal har ventet på i øver 2 uker nå. Endelig var bilen klar til å bli hentet fra verksted!

Da jeg var ferdig på jobb kjørte jeg først og møtte mamma, Anna og Emma. Vi kjørte hjem først og ventet med å hente bilen til Jamal var ferdig på jobb siden jeg var jo ferdig før han.

Det var så deiligt å kjøre bilen vår igjen.
Continue reading “Endelig fått bilen tilbake!”

Norsk Sommer

I dag startet jeg dagen min med å gå på jobb. Da jeg var ferdig kjørte jeg hjem og byttet klær siden jeg var så varm. Jeg, Jamal og Ali spiste middag.

 

Da vi var ferdige ryddet vi og jeg skiftet til badetøy og gikk bort og badet med Emma i bassenget. Det var litt kald vind så vi badet ikke så lenge.

Da vi var ferdig gikk jeg bort til Jamal og Ali igjen og satt inne litt. Vi fikk lyst til å gå ut å plukke bær så vi fant frem en matboks og gikk ut. Emma ville å være med. Vi hadde veldig mange solbær i Hagen vår og bringebær. Dessverre var det ikke så mye ripsbær igjen da. Vi fant litt jordbær med veien men var ikke så mye. Vi gikk oss en liten tur får å se om vi fant mer men var ikke så mye.

Da vi kom tilbake satt vi ute på terrassen å slappet av. Jeg gikk inn å skylte bærene og blandet det sammen i en skål og moste det jeg klarte. Jeg blandet inn litt sukker så fordelte jeg det i skåler.

 

Jamal turte ikke smake men jeg, Emma og Ali smakte og syntes det var kjempe godt. Jeg husker at vi ofte gjorde dette her da vi var små, så det var veldig lenge siden jeg hadde lagt dette her og følte at dette her er skikkelig norsk sommer!

Ferie i Norge

Helt siden jeg var liten har jeg helst bare vært i Norge i feriene mine. Det er jo veldig kjekt det.

Nå er jeg jo voksen og har lyst til å reise litt mer men det koster jo mye peng å reise. Jeg er veldig glad får at vi reiste til Gran Canaria i vinter som var, jeg likte meg jo kjempe godt der og vil tilbake igjen!

I sommer har jeg bare hatt 2 uker ferie og i fjor hadde jeg bare 1 uke. Det er litt kjipt å se mange du kjenner reiser til utlandet mens du selv sitter i Norge og bare hjemme.

Jeg ville gjerne reist til utlandet i år men jeg hadde ikke ferie på likt med familien min eller Jamal. Vi skulle jo reise alle sammen til Gran Canaria i desember men ble ikke sånn allikevel.

Vi er nødt til å spare penger siden vi har brukt mye peng på bil nå! Familien min bestilte seg heller en tur til Kreta. Jeg har jo vært der før og de skulle kjøpe noe til meg der nede.

Jamal reiser med foreldrene sine til Polen. Jeg skulle jo å være med men jeg begynner i lære i den perioden de reise.

Jeg må vente helt til neste sommer med å reise på ferie til utlandet. Men jeg er jo langt i fra den eneste som ikke får reist.

Jeg og Jamal skal kanskje til Bø da i August i 4 dager. Der et det lenge siden jeg har vært så gleder meg veldig!

Jeg savner Gran Canaria veldig mye og gledet meg sååå mye til Desember siden vi skulle jo reise men noen ganger må vi jo tenke på økonomi å!

Tester ut de nye boksene til hestene!

I dag har det ikke skjedd så mye, det er veldig dårlig vær å regnet pøser ned.

Jeg har vært inne i fjøset og sett på at pappa gjør ferdig boksene til hestene. Vi tok hestene inn får å teste det ut, de likte seg godt inni der. Vi har hengt opp skilt utforbi boksene deres med navn på. Vi har å hengt opp noen knagger og tatt opp saloppheng.

Vi ser nesten ikke Belle inni boksen siden hun er så liten hehe veldig søt!

Inni boksene har vi hengt opp ringer så vi kan ta leietau inni når vi skal stelle de. De har å vannskåler inni boksen men det er ikke koblet til vann enda så de får på bøtte. Vi mangler jo boks til høyet deres så de får høyet rett på bakken akkurat nå.

De skal få sove inne i natt siden det er så dårlig vær ute og Sessa har ett sår å det kommer bare masse fluer inni det om hun står ute.

Vi har fått opp kamera så vi kan følge med på hestene i natt.

Lørdag

Jeg elske lørdager! Hvertfal når det er varmt og fint.

Jeg sov litt lenge i dag. Da jeg stod opp kjørte jeg og Jamal til byn å handlet litt, vi låner pappa sin bil siden våres er på verksted.

Da vi kom hjem skiftet jeg til bikini siden det var så fint vær. Jeg og Emma badet i bassenget, det var så gøy å bade igjen.

Litt etter hvert begynte vi å grille, det var veldig god mat!

Vi slappet litt av etter maten så badet vi igjen. Da vi var ferdig å bade ble jeg med Jamal hjem til vårt hus. Jeg dusjet og skiftet klær så satt vi å såg litt på film.

Jeg skiftet klær igjen og fikk mamma til og bli med ut å ha litt Photo shoot, Emma ville også det. Nå sitter jeg med Jamal og nyter lørdagskvelden.

Frisk igjen

I går var jeg tilbake på jobb igjen, endelig er jeg frisk! Jeg kjenne det jo litt enda men det er så vidt så går fint. I dag sluttet jeg tidlig på jobb og det var deiligt.

Jeg hentet Jamal på jobb og kjøpte meg en ny koffert som jeg har ønsket meg. Vi kjørte hjem og spiste mat og slappet av.

Nå nettopp var jeg og Emma ute litt med hestene. Sessa har fått ett sår som vi må behandle så håper det snart blir bedre. Vi ga de vann og tok de tilbake på beite etterpå men vi måtte ta de på ett annet beite siden var ikke vann på det andre.

Vi har holdt på med boksene til hestene og malt så nå er de snart klare.

Blir så bra

 

Ting jeg ønsker å bli flinkere til

  • Tørre å svare når ukjent nummer ringe siden kan være viktig.
  • Tørre å gi beskjed til folk om ting med engang hvis det er noe.
  • Bli flinkere på å svare på meldinger.
  • Ta bedre vare på helsen min/kroppen min.
  • Gå mer tur og trene.
  • Få bedre motivasjon til å vaske huset.
  • Bli flinkere til å lære meg å lage nye matretter og bedre på å lage mat.

  • Bli bedre på å spare penger.
  • Prøve å være mindre på mobilen.
  • Bli flinkere på å finne på ting på fritiden.
  • Prøve å lese bøker.
  •  Bli flinkere på å ta mer ansvar.
  • Klare å få fyr i peisen hehe.
  • Lære meg nye språk.
  • Sikkert mye mer å men roe meg ned nå.

 

 

Syk

Jeg har ikke blogget de to siste dagene nå siden har ikke vært i form til det. I dag ringte jeg legen og fikk time med en gang. Jeg har vært syk siden torsdag og begynte å kjenne det litt på onsdag.

Legen fant ut av jeg har halsbetennelse det er faktisk første gang jeg har det og jeg vil bare bli frisk er så lei av å være syk. Jeg har fått noen tabletter som kan hjelpe så håper jeg blir bedre snart. De siste dagene har jeg bare vært hjemme og slappet av og prøver å bli bedre.

Emma sin siste dag på rideleir

I går blogget jeg ikke siden jeg var ikke i form, jeg er ikke helt i form i dag heller.

I dag kjørte vi til Karmøy og skulle se på Emma og Alvin på rideleiren, de skulle ha stevne. Jeg var ikke i form men måtte bare se Alvin igjen. Vi eide han før som jeg skrev i ett tidligere innlegg.

Da vi kom frem til leiren gikk vi bort til Emma og Alvin med engang. Det var så godt å se han igjen og kose med han.

Meg og Alvin

Vi gikk og satt oss på en tribune og ventet på at gruppen til Emma skulle fremføre. Det var så mange fine hester der!

Til slutt kom de og skulle fremføre. De var så flinke og Alvin har blitt så flink. Emma å var kjempe flink! Det var så kjekt å se på og så fikk de sløyfe på slutten.

Emma og Alvin

Da vi var ferdige var vi litt i Haugesund men jeg syns ikke det var kjekt siden var ikke i form, jeg drakk vann og tok tablett men det hjalp ikke. Jeg orket nesten ikke mat. Turen hjem føltes så lang..

Nå ligger jeg og slapper av hjemme og håper jeg er bedre i måra.

Alt er dyrt!

I dag har vært en veldig kjedelig dag og en litt dårlig dag. Vi blir jo ofte sittende inne i slik vær som det er nå, jeg savner sol og varme!

Jeg har fått regning på kjøretimene mine og jeg er veldig fornøyd med prisen siden jeg vett at mange må betale mye mer enn det. Men det er jo selvfølgelig fortsatt dyrt og mye peng å betale.

På Tirsdag skulle jeg, Jamal og Ali kjøre ned til butikken, men rett før jeg svingte ut på veien hørte vi en pipe lyd og en rar dirre lyd i bilen. Det lyste rødt på dashbordet så vi måtte stoppe og sette på nødsignal lysene.

Jamal og Ali gikk ut å åpnet panseret får å se hva som var gale, det luktet svidd. Vi ringte til pappa så han, Anna og en som hetter Stein Ove (onkel til pappa) kom ned får å se.

Vi måtte kjøre bilen hjem og fant ut av vi måtte bestille en ny del til bilen og det å var jo selvfølgelig litt dyrt. Vi fikk den på plass og tenkte ja nå skal det virke.

Men neida! Det lyser fortsatt rødt så vi er nødt til å kjøre på verksted med bilen, så håper det blir fikset. Det blir sikkert dyrt det å….

Jeg merker nå hvor dyrt det er å ha en bil. Det er jo i tillegg dyrt med forsikring til bilen. Kjenner jeg blir litt oppgitt av alle prisene. Jeg har jo ikke fast inntekt og jeg skal snart i lære å da får jeg veldig dårlig lønn.

Men jeg håper bilen er ferdig til jeg skal begynne på jobb igjen neste uke men tror den skal være det da.